fredag 13 april 2018

Investera i Trine - Få €10

Som jag skrev i höstas så har jag investerat i Trine, vilka hjälper bolag i Afrika att finansiera utbyggandet av solcellspaneler. Förutom att man gör en insats för både miljön och de människor som får tillgång till ren och förnyelsebar el, finns det självklart ett incitament till att få avkastning på sin investering. 

Anmäl dig via den här länken så får du ett bidrag på €10 vilket bådar för en fin procentuell avkastning redan från start! För att klargöra så får även jag €10. När du anmält dig får du en personlig länk du kan ge till dina vänner, där du får €10 för varje värvning. Ja ni fattar galoppen!

Ungefär som traditionell investering så står avkastningen i relation till risken. Just nu har dock Trine en lågriskprojekt där man tillsammans med ett bolag kallat BBOXX investerar i Kenya. Beräknad årlig avkastning på denna kampanj ligger på 6,75% vilket inte är fy skam. Investerar du mer än €1000 får du den högre årsräntan på 8,75%!
Du behöver dock inte investera mer än €25 vilket motsvarar ungefär 250 kronor och bör vara en summa i stort sett alla kan avvara för ett tag framöver.

Investeringen återbetalas olika beroende på vilken kampanj man bidrar till och tidsperioden kan variera mellan 3-5 år. Återbetalning samt avkastning som betalas ut kvartalsvis kan du sedan välja att plocka ut, eller investera i ett nytt projekt för att få fart på ränta-på-ränta-effekten. Mycket smidigt!

2 kommentarer:

  1. Intressant! Hur länge har du hållit på med det här?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och tack för din kommentar! Min första investering i Trine gjordes i höstas och amortering på lånet samt ränta utbetalas i september. Därmed har jag inte sett de monetära frukterna av min investering ännu, men enligt Trines hemsida har en investerad tusenlapp än så länge bidragit till att fyra personer fått tillgång till solproducerad el vilket minskat det lokala koldioxidutsläppet med 1 ton.

      Radera