måndag 11 december 2017

Veckan som gick: Vecka 49

Jag tänkte införa en ny rutin i form av veckosammanfattning här i bloggen. Det blir kort och gott en lite notis om hur veckan artade sig för Utdelningsportföljen.
Formatet är work in progress men jag är ivrig att komma igång, så det hela får helt enkelt utveckla sig under veckorna som kommer.
Jag ska även se hur jag kan piffa upp månadsrapporterna, för att göra dessa lite mer överskådliga och roliga att läsa.

Hur som helst, senaste veckan präglades av en rejäl volla. För mig betyder det en sak: köpläge! Jag tankade främst i de svenska storbankerna samt svenska investmentbolag. Investor under 400 kronor är ett riktigt fynd och bolaget har just nu en substansrabatt på över 20%! Kinnevik är inte långt efter med rabatt på 15%, så jag köpte lite där också.

Den riktiga rörelsen återfinns dock i de mindre innehaven, och tillika de mindre bolagen. eWork och Acando som är konsultbolag i samma bransch spretade rejält under veckan som gick.
Portföljen landade nära nollan och då jag passat på att köpa många fina bolag till fina priser så kommer det hela se mycket bättre ut på lång sikt. Häng mé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar