söndag 1 juli 2018

Bloggen fyller 2 år!

Idag jubilerar bloggen och det är två år sedan jag satte mig ner och bestämde mig för att dokumentera och dela min resa mot ekonomisk frihet.
Det har varit ett par mycket spännande år och även om jag vågar sticka ut hakan lite och hävda att jag utvecklats både som investerare och bloggare så har jag säkerligen en lång bit kvar. Men det gör inget utan är snarare något positivt då jag tycker att resan ska minst lika viktig som målet.

För att belysa jubileet tänkte jag att vi kikar närmare på mina mest populära inlägg sedan bloggen startade, vilka mer eller mindre utgörs av att jag skrivit om mer etablerade investerares aktieportföljer:

Mest läst är inlägget om årets utdelningsportfölj från SVD Börsplus. Glädjande nog innehöll deras portfölj på 18 aktier hela 8 av mina egna innehav. SVD Börsplus brukar dock vara väldigt ombytliga med innehaven och det ska bli spännande att se hur min utdelningsportfölj står sig när de presenterar den nya utdelningsportföljen i början av 2019.

På andra plats återfinns Börsveckans utdelningsportfölj för 2017. Även denna portfölj innehöll ett axplock av mina egna innehav. Jag har dock inte gjort någon uppföljning kring hur portföljen gick innan den byttes ut mot utdelningsportföljen för 2018, som jag dock var lite sen att rapportera om och detta är antagligen en bidragande orsak till varför detta inlägg inte blev lika populärt som året innan.

På tredje plats hittar vi del två av prinsessan Estelles aktieportfölj vilken förvaltas av Dagens Industri. Portföljen är nu inne på sitt 8:e år och jag tycker att det är ett mycket intressant initiativ att bygga en portfölj av 10 stora och stabila bolag och årligen utvärdera innehaven och byta ut ett av dessa.

Med detta vill jag även tacka alla er som läser min blogg och frambringa en lunchskål för minst två år till av bloggande!
Skriv gärna om ni har feedback kring vad ni vill se mer av, vad ni vill se mindre av eller annat som ni kanske vill att jag ska kika närmare på. Jag uppskattar alltid era kommentarer och det är trevligt när det uppstår en dialog kring mina inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar