tisdag 18 juli 2017

Prova Nextory gratis i 30 dagar

Detta är inget sponsrat inlägg från Nextory. Men det är en bra deal som man bör ta vara på, det är nämligen gratis!

Lyssnare av Börspodden har säkert inte missat att Nextory erbjuder 30 dagars gratis läsning/lyssning om man använder sig av kampanjkoden "börspodden". Passar ypperligt nu när min semester lurar runt knuten.

För att få tillgång till erbjudandet, gör följande:

1. Gå in på http://nextory.se/kampanjkod
2. Fyll i koden "börspodden" för 30 dagar gratis sommarläsning/lyssning.
3. När gratisperioden är till ända kostar det en viss summa per månad. Det går såklart bra att avsluta abonnemanget innan gratisperioden är över, helt gratis.

Jag har spanat in ett par tre ljudböcker jag tänkt förkovra mig i inom de närmaste veckorna:

Sälj! : konsten att sälja vad som helst till vem som helst
Jag är inget fan av Fredrik Eklunds ytliga dokusåpa (jag är inget fen av tv överhuvudtaget) där han kränger lyxiga lägenheter men ser trots det fram emot att få ta del av hans knep och filosofier i ett aningen mer avslappnad medium.

Nätokraterna - boken om det elektroniska klassamhället
Det är svårt att avgöra om Alexander Bard är ett geni eller helt spritt språngande galen. Jag lutar mot att säga både och!
De som lyssnade på Vargen i Vallas podcast för ett par veckor sedan när Alexander var gäst vet att han bjöd rejält på sin uppfattning om det globala, filosofiska, existentiella, djuriska, emotionella samt inte minst det ekonomiska läget och hur vi som människor förhåller oss till detta i världens dåtid, nutid och framtid.

Tronstriden: maktkampen i Industrivärden
Turbulensen som uppstod i Industrivärden 2015 och som ledde till vad som bäst kan beskrivas som en maktkamp om ett av Sveriges mest anrika investmentbolag. Tydligen ska denna bok vara lika intressant som provocerande, och det ska bli kul att ta del av lite äkta intriger och inte bara vem som dödar vem i Game of Thrones.

Slutligen ett par boktids som även de finns att få tag på hos Nextory:

Jag mer eller mindre sträckläste Petter Stordalens självbiografi. Denna karl från grannlandet i väster som på relativt kort tid gjort sig ett namn som hotellkung (med god grund) bjuder på en mycket intressant och spännande berättelse kring hans uppväxt, näsa för affärer och även livets motgångar.
Innehåller även en hel del humor och en lättsamhet som bara kan tillskriva hans norska mentalitet.

Munken som sålde sin Ferrari
När dammolnet efter alla ekonomiska eskapader lagt sig kan det passa med lite livsfilosofi och självbetraktelse. Denna bok handlar om inget annat är att göra sig av med alla sina ägodelar, sälja alla aktier och skänka bort alla slantarna för att bli fri från det materiella innehavet och överflödet och med det finna en högre mening i sig själv.
Läs/lyssna på egen risk, boken är ytterst inspirerande och tankegivande och jag tar inga ansvar för eventuella ekonomiska konsekvenser ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar