fredag 1 juli 2016

Prepper gör entré


Kan det verkligen vara premiär för ännu en aktieblogg? Jajemen, det stämmer. Dock skulle jag vilja vinkla om inriktningen en aning och hellre kalla denna för min aktielogg, då jag först och främst kommer nedteckna aktiehändelser och historik för mina olika portföljer för mitt egna nöjes skull. Det är dock såklart kul att även dela med sig av tankar och resonemang kring aktieaffärer som man sedan kan sitta på åldern höst och beta av och undra vad fan man egentligen höll på med. Att dela med sig är dock inget som en seriös aktiesamlare gärna gör utan vidare, så jag hoppas att det ska smaka med lite gratis läsning!

Personligen är jag inte alltför förtjust i att rabbla på med fakta av personlig karaktär, så jag låter den biten vara relativt orörd. Är varken blyg eller omöjlig så jag lovar dock inte att det inte kommer dyka upp ett och annat inlägg som rör saker i min vardag som kan vara värda att nämnas, t.ex. att min katt gärna väcker mig 4:55 varje jävla morgon.

Jag kommer såklart även nedteckna mina tankar kring aktiestrategier, spartips, misstag/erfarenheter samt en och annan ekonomirelaterad anekdot. Allt detta medan jag preppar för antingen fortsatt ekonomisk tillväxt på jordklotet alternativt stundande samhällskollaps med helt andra förberedelser i form av bunkerbyggande och konservhamstring. Därav min pseudonym som har givits mig av en annan gammal aktieräv som helst vill förbli anonym. Vem vet, kanske behöver jag snart vinkla om det hela till en överlevnadslogg om det vill sig så illa (och Comhem fortfarande kämpar på med att förse mig med bandbredd).

Välkomna ska ni vara! Och ha lite tålamod under tiden jag sätter upp alla sidor samt får fason på det rent presentationsmässiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar