måndag 4 juli 2016

Avanza bjuder på courtage på USA-börserna

Avanza firar ett år som pionjärer när det gäller lågt minimicourtage för USA-handel. Detta firas genom att det under morgondagen den 5:e juli är gratis att handla aktier på USA-börserna. Oklart om de även bjuder på avgiften för valutaväxling.

Personligen hade jag gärna känt till detta innan jag satte sprätt på månadspengen i fredags och fyllde på med US-aktier i Utdelningsportföljen 2.0. Men bättre sent än aldrig och jag kommer nog tillvara på denna chans att köpa lite extra även om det inte är ett optimalt tillfälle med rekordhög börs och aningen dyr dollar.

Portfolio (of Death) kommer med sannolikhet ökas på med fler Electronic Arts Inc som har ett mycket spännande år framför sig. Jag siktar även på att återigen plocka in Alphabet Inc Class A och även Tesla Motors Inc men om det sker nu eller senare ska jag ta mig en ordentlig funderare på.

I utdelningsväg så har jag under en längre tid sneglat på Johnson & Johnson men den har stuckit iväg från $110 till över $120. Rent psyktiskt känns det väldigt svårt att plocka in denna utdelningsaristokrat på ATH-nivåer vilket skulle ge en årlig utdelning på 2.6%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar