torsdag 18 oktober 2018

Reklam på bloggen

Den vaksamma läsaren (tillika de fåtal som inte kör med AdBlock) kanske har noterat att jag numera har ett par-tre blygsamma reklambanners på min blogg. Det är lätt att tro att jag har blivit ännu girigare och minsann ska mjölka bloggen på de få kronor som internetreklam inbringar. Men så är icke fallet! Låt mig förklara varför.

Det är nämligen så att jag har tagit efter Gottodix fina initiativ med att låta pengar genererade av bloggens besökare oavkortat gå till välgörande ändamål. Varje klick på en reklambanner resulterar i att några ören eller rentav kronor tillfaller bloggen. Jag kommer sen vid årsskiftet donera dessa till en välmeriterad välgörenhetsorganisation.
Jag har det dessutom extra väl förspänt då min arbetsgivare utan vidare matchar det belopp som jag skänker, de välgörande slantarna växer därmed med 100% på nolltid!

Personligen föredrar jag att stödja organisationer som jobbar för att bevara djurlivet och/eller naturen. Men bloggens reklamintäkter är lika mycket min förtjänst som mina kära besökares, och därför undrar jag:

Vilken välgörenhetsorganisation tycker du att pengarna helst ska tillfalla?

1 kommentar:

  1. Vänlig hint: Farligt att uppmana läsarna till att klicka på annonserna eftersom det bryter mot ditt avtal, google kan spärra ditt konto

    SvaraRadera