lördag 9 juni 2018

Bli rik och fri med aktier

Precis så heter boken som är skriven av Marcus Hernhag och Arne "Kavastu" Talving. Denna bok är även den fjärde i Hernhags serie "Den Enkla Vägen" vilken håller relativt hög nivå.

Boken är nyligen lånad på biblioteket och kommer göra mig sällskap under veckorna som kommer. "Varför biblioteket?" undrar kanske någon. Ja, varför inte? Jag anser att det finns för många intressanta böcker på ämnet börs och finans för att det ska vara rimligt att både köpa och förvara dessa hemma. Bibliotekets tjänster är gratis och de förvarar även böckerna åt dig. Ett biblioteksbesök kan även vara en inkörsport till böcker du inte hade en aning om att du behövde läsa (till exempel Bodo Schäfers "Vägen till ekonomisk frihet" är en sådan).

Jag återkommer med en recension när jag betat av dessa 250 sidor. Tills dess önskar jag alla en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar