måndag 9 januari 2017

Nytt år och nya innehav

Jag har under de senaste veckorna planerat att plocka in några nykomlingar i utdelningsportföljen, och frånsett några tidigare små smygköp i följande bolag så slog jag idag till då börsen var lite surare.
Det blev följande bolag som fick äran att bidra till min kommande förmögenhet (siffran inom parentes visar YOC):

  • Coor Service Management Hold. (3,87%) - Nykomling i utdelningssammanhang med stor potential att bli en långkörare.
  • Hemfosa Fastigheter (5,25%) - Stabilt fastighetsbolag med kvartalsvis utdelning.
  • Nobina (4,83%) - Annan utdelningsnovis med riktigt lovande marknadsposition.
  • Volati Pref (7,2%) - Högutdelande preferensaktie inom kategorin investmentbolag.

Direktavkastningen snittar in på 5,3% vilket ligger i linje med min förväntade procentuella utdelning per år.
Jag kommer även att sälja ett par-tre bolag under våren som jag inte är lika nöjd med men jag väntar nog tills dess x-datum kommer närmare för att se om kursen rycker upp sig en aning. På så vis hoppas jag även stabilisera mitt mål på 20-25 bolag i portföljen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar