tisdag 21 februari 2017

Utdelningsportföljen når historisk milstolpe


Idag är en stor dag!

Idag nådde nämligen min utdelningsportfölj en milstolpe då totala värdet uppgår till 100 000 kronor, varav avkastningen består av 10 425 kronor. Insatta belopp är således 90 000 kronor, och det känns väldigt kul att portföljen nu tillslut blivit 6-siffrig!

Sannerligen kan det totala värdet droppa under den magiska 100 000 krononsgränsen igen, men det viktiga är att jag lyckats spara och investera med disciplin vilket har fått portföljen att växa såpass bra att en stor milstolpe nu är nådd!
Man får ta alla tillfällen att fira och jag är beredd att under kvällningen öppna en Dr Pepper dagen till ära :)

Kikar jag på innehållet är det endast 3 av de numera 25 innehaven som visar röda siffror efter mottagen utdelning: H&M, Byggmax och Axfood.
Hade det inte varit för denna trio hade portföljen sannolikt nått 100 000 redan förra veckan, men på sikt är jag övertygad om att även dessa innehav kommer vara portföljen till gagn.

Jag kommer ihåg det ögonblicket då jag för första gången hade 100 000 kronor i min depå. Det var ett smått religiöst ögonblick och jag har för mig att det var tack vare Starbreezes resa 2011 som jag lyckades med detta.
Jag har iallafall detta ögonblick i färsk minne och siktar nu vidare mot nästa stora mål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar