onsdag 24 juli 2019

Statusuppdatering

Som den trogne besökaren säkert märkt har bloggen legat på is ett tag. Detta till stor del på grund av att jag flyttat utlands och även börjat nytt jobb, och inte varit överdrivet engagerad i vare sig börsen eller mina utdelningar.
Det hela verkar ju ha tickat på väldigt bra ändå och till min glädje har Utdelnningsportföljen nått ett antal nya sparmål utan min konstanta tillsyn:
  • Den ackumulerade utdelningen för Utdelningsportföljen passerade 20 000 kronor i mars och 25 000 kronor i maj. Ingen större överraskning men ändå kul att kunna bocka av dessa mycket viktiga milstolpar.
  • Portföljutvecklingen har (sedan starten i januari 2016) under de första sommarmånaderna nått två nya sparmål, då värdeökningen nått över både 55% och 60%. I skrivande stund ligger värdeökningen på 62%.
Min förhoppning är att jag kommer kunna hålla bloggen mer uppdaterad i framtiden, men den som lever får se.
För den intresserade finns alla mina sparmål att beskåda här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar