måndag 23 oktober 2017

Investera i Trine - 10 € i startbidrag

Trine är en investeringsplattform som möjliggör för privatpersoner att investera i solenergiprojekt genom att förmedla lån till solenergiföretag i utvecklingsländer. 
Trine har tidvis olika projekt igång där man har tillfälle att investera. Utifrån projektet görs en riskbedömning och beräknad avkastning, samt ett uppskattande kring hur många människor som får tillgång till ren energi samt reducering av koldioxidutsläpp.
Jag har under en längre period sneglat på Trine som då jag tycker att det är en väldigt intressant crowdfundingidé som dessutom går till en gott ändamål, och förra veckan slog jag till.

Just nu kan man investera i ett projekt i Machakos i Kenya och det är alltså där jag placerat mitt bidrag. Projektet är just nu finansierat till 95% och hela projektet måste bli fullt finansierad för att det ska bli av. Beräknad avkastning är 5.1% och lånet kommer återbetalas kvartalsvis under drygt 3 år.
Notera att det som alltid finns en viss risk att investera på detta vis, och jag rekommenderar att sprida pengarna i flera olika projekt.

Genom att använda följande inbjudninslänk får du även 10 euro som startbidrag på din investering. Så här gör du:
  1.  Besök Trines hemsida via den här länken.
  2. Välj ett aktivt projekt att investera i.
  3. Följ instruktionerna för att slutföra investeringen.
Ännu inte övertygad? Lyssna på när Trines VD Sam Manaberi gästade Klimatpodden tidigare i år:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar